2013. január 6., vasárnap

6. nap

Claude Fischler mondatával nyitom mai posztomat:

"Ha az vagy, amit megeszel, és nem tudod, mit eszel, tudod ki vagy?"

Reggel egy teljesen új paleo tejet kóstoltunk meg: kesudió tej. Meg kell mondanom, hogy nekem nagyon bejött. Sokáig csak kókusztejet készítettünk, de a változatosság kedvéért ideje volt kipróbálni valami újat is. Valamivel drágább az előállítása, de néha-néha beleférhet paleo diétánkba...

A kesudiót a diófélék családjának egyik legegészségesebb tagjának tartják. Kiváló vas-, kálium-, magnézium- és cinkforrás. A cink elősegíti a sebek gyógyulását, befolyásolja az agyműködést, vastartalma fokozza a fertőzésekkel szembeni ellenálló képességet. A kálium szívbetegségek és magas vérnyomás ellen hatékony, magnéziumtartalma stresszoldó. Zsírban és fehérjékben gazdag. Telítetlen zsírsavai csökkentik a keringési betegségek kockázatát, fogyasztása fokozott teltségérzetet is kelt.




A reggeli menü tehát a tegnap sütött paleo kenyérlángosból, illetve kesudiós tejeskávéból állt.





Tegnap piacoztunk BioNettivel és feltöltöttük az üresedő konyhapolcokat. Vettünk néhány kiló narancsot is és ebből friss turmixot készítettünk uzsonnára.








Az ebéd alapanyagai csirkemell, sárgarépa, újhagyma, fokhagyma és lilahagyma voltak. Ezeket rétegesen jénaiba pakolásztuk, fűszereztük és sütőben megpároltuk. Köretnek céklát tálaltam. Desszertnek tegnap készített paleo meggyes pitét kajcsiztam.





Vacsira házi töpörtyű, disznósajt, kacsazsírral kent magvas lepény és anyum készítette fincsi almapaprika került a pociba. Eszméletlen laktató volt. Bármennyire is tele lettem, egyszerűen ellenállhatatlan kísértést éreztem, hogy valami csokit egyek, így hát megbontottam egy 90%-os étcsokit és gyorsan befaltam két kockát :)

Tudtátok...?

A világon egyetlen gyógyszer sem képes jelenleg arra, amire az étcsoki, hogy 75 % - kal csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, ha naponta fogyasztják. Flavonoidban gazdag, és nem csupán csökkenti a vérnyomást, hanem az egészséges emberekben megemeli az inzulinérzékenységet. Csakis az igazi csokoládéban (70 % feletti kakaótartalom) találhatóak meg ezek a jótékony hatások. A csokoládé nem mindenkinek jó, ismerned kell hozzá önmagad, mert egyeseknél függőséget is okozhat. Furcsa, de most hogy így belegondolok, a paleo diéta előtt szinte egyáltalán nem is fogyasztottam étcsokit.

Apropó, van egy szavazásunk facebook-on :) Mi legyen újdonsült macsek lakónk neve?

Szkepti


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése